vrijdag 30 mei 2014

Puppy



Een vriendin van mijn vader heeft een hond, en die was zwanger. Lachend bood ze mijn vader (die echt geen hondenmens is) een puppy aan. Gek genoeg vertelde hij het aan mijn moeder en zij raakte helemaal enthousiast. De hond is een mengeling van haar lievelingsras, een flatcoat retriever en een Berber Collie.

Maandenlang hadden we het er regelmatig over, maar het was niet zeker of het nou een soort van droom was die nooit zou uitkomen of dat hij serieus zou komen.
Ondertussen is hij 3 dagen oud en we zijn al wezen kijken. Het was zo mega schattig! Het leken net kleine zwarte ratjes die niet konden lopen, die hun ogen nog niet eens open hadden. Toen we aan kwamen, lagen ze allemaal bij hun moeder schattig te wezen.


Ik ben echt helemaal verliefd op ze. We hebben er al een gekozen. Mijn moeder wil graag een meisje en daar waren er twee van. Ik vond dat we nog even moesten wachten, tot de honden wat ouder zijn om een keuze te maken. Nu hebben ze nog haast geen karakter. Maar er was nog een andere vrouw die de volgende dag zou komen, en wij wouden graag als eerste kiezen. We zijn dus maar op uiterlijk af gegaan. De ene was helemaal zwart en de andere had een wit vlekje. We hebben voor de helemaal zwarte gekozen.
We zijn nog volop in overleg voor een naam. we twijfelen tussen Sasha, Tobi, Ruby, Sky (wat ik heel leuk vind),...
Binnen acht weken komt onze kleine vriendin bij ons wonen. Daarvoor moet ze nog bij haar moeder blijven. Ik kan echt niet wachten tot zwarterik bij ons komt wonen.

Heel veel liefs,
Maaike en de zwarterik

2 opmerkingen: